zondag 20 januari 2013

Duitse poffert...

Al eerder schreef ik over de poffert, een oud Gronings recept waar mijn vriend dol op is. Zo af en toe maak ik er een en ook van de week



Maar in Demerath hebben we helaas geen gas dus kook ik tegenwoordig op een kookplaat in plaats van op een oud vertrouwd vlammetje...Ik kan er maar moeilijk aan wennen dus wanneer we (op de zeer lange termijn) de keuken gaan verbouwen komt er hoe dan ook weer gas. De poffert is uiteindelijk gelukt al duurde het een uur langer voordat hij gaar was. Gelukkig smaakte hij er niet minder om!

De afgelopen tijd heb ik veel bezoek uit Nederland gehad dus veel gelegenheden om iets lekkers te bakken, helaas dacht ik er niet zo vaak an om er een foto van de te maken maar hier zijn er toch 2


Voor het eerst in mijn leven zelf een rijstevlaai gebakken en hij was goed gelukt!

Mijn familie kwam hier kerst vieren, daarvoor had ik een kerststol gebakken en een pannetonne (Italiaans kerstbrood)

Groetjes Titi

7 opmerkingen:

  1. Het is lang geleden dat ik poffert heb gegeten,maar wat was het altijd heerlijk.

    Groetjes
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi marga, ja lekker he! Maar wel een klein stukje. Mijn vriend at het vroeger als warm eten, iedereen een kwart. Nu eten we een stukje als toetjes of bij de koffie.

    Groetjes titi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit zit er erg lekker uit hoor, ik heb er alleen nooit van gehoord :) Ik ben gelijk volger geworden omdat ik je blog erg leuk en inspirerend vind. Ik ben net een blog gestart. Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je alweer meteen aan het bakken!
    Tussen al het klussen door...dapper hoor! En lekker....:)
    Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He mirjam, ik zie het meer als een welkome afwisseling en ben dol op bakken en koken. Dus als er een gelegenheid is wordt ie zeker aangegrepen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh nu moet ik echt wel snel komen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. he sharon, je bent welkom dat weet je he!

    BeantwoordenVerwijderen