zondag 24 augustus 2014

Pruimentijd

Onze pruimenboom hangt dit jaar super vol. Zo vol dat er zelfs wat takken zijn afgebroken...

Tijd voor mij om met de pruimen aan de slag te gaan!




Eerst natuurlijk plukken. En dan alles verwerken. Ik maakte pruimenjam en pruimen op witte wijnsiroop, het recept vond ik hier. En nu ik toch bezig was met wecken heb ik ook nog een paar glazen met soep gevuld. Ook maakte ik courgettes in het zuur. Normaal gebruik ik altijd een recept van mijn  moeder van courgettes in zoetzuur (heel erg lekker bij bv. de stamppot of door salade) maar nu wilde ik het recept uitproberen wat in het boek "de moestuin" staat van mme zsazsa. Ben benieuwd hoe dat zal smaken.
En na al dit inmaken was ik nog niet helemaal door de geplukte pruimen heen, het waren er ook nog teveel om zo op te eten dus bakte ik nog een heerlijke en makkelijke pruimencake
Het recept van deze cake vind je hier. Naast al de pruimen is er nog meer te oogsten uit de tuin
Voor het eerst een aubergine en een meloen uit eigen tuin! De meloen bleek wel iets te vroeg geplukt, hij was nog erg hard, gelukkig hebben de kippen er van genoten...
De pruimenboom is nog lang niet leeg dus ik zal nog vaker aan de slag gaan met pruimen. Iemand nog leuke recepten toevallig?

Fijne zondag allemaal

Groetjes Titi

4 opmerkingen:

  1. Ik heb dit jaar ook een goede pruimen en perenoogst. O, en bramen :-) nu heb ik niet zo'n grote tuin als jij, dus mijn boompjes zijn een heel stuk kleiner dan die van jou, maar ik zal toch komende week een paar potjes jam kunnen maken. Heerlijk! Jij hebt volgens mij een kelder vol met potjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk toch zelfgemaakte jam! Hier staan inderdaad best veel potjes in de kelder....altijd handig om een voorraad te hebben ook altijd een handig kado!

      Verwijderen
  2. Daar heb je het maar druk mee gehad denk ikzo. Maar het ziet er mooi uit en het zal vast heerlijk smaken! Xx esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit zeg... wat een rijkdom!

    BeantwoordenVerwijderen