dinsdag 24 februari 2015

Elk begin is moeilijk....ubing, ubing, ubing

Het stond al langer op mijn verlanglijstje, sokken leren breien. Om eerlijk te zijn zag ik er ook wel een beetje tegen op. Ik ben al niet goed in breien en dan ook nog met vier naalden....
Een tijdje geleden sprak ik een van mijn buurvrouwen en haar leek het leuk om met de CAL 2015 mee te doen. Maar dat is in het nederlands en ze had ook nog nooit zoiets groots gehaakt. Ze is meer van het breien, jawel ze kan heel goed sokken breien. Dus nu zijn we samen aan het haken aan de CAL 2015 (we lopen een beetje achter en aangezien ik al begonnen was ben ik met haar opnieuw begonnen aan een nieuwe wat een kussenhoesje gaat worden). Erg leuk om dit samen te doen, al is het voor mij nog wel een uitdaging om alles in het duits uit te leggen...
Vorige week hebben we ook een start gemaakt met sokken breien. We zijn alleen nog maar met de boord begonnen maar ik vind het nog een hele uitdaging...


De buurvrouw doet het voor en het begin is er. En nu oefenen maar!
Mijn CAL is nu tot en met week 7:

Lekker bezig dus!

Fijne dag allemaal

Groetjes Titi

5 opmerkingen:

  1. Leuk he sokken breien ik heb ze ook een keer gebreid maar dan op de rondbreinaald ( staan op mijn blog ). Maar ben nu meer van de haak..week 7 moet ik nog op mijn deken zetten. Veel suc6 hoor met de sokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is leuk! Zo helpen jullie elkaar, dat is echte burenhulp.
    Top, ben benieuwd naar je eerste paar sokken. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Samen kom je verder en het is nog gezelliger ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind breien met 4 naalden ook niet zo makkelijk, zeker in het begin, het haakwerk ziet er mooi uit. Fijn en gezellig zo samen haken en breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou dat is nog 's een leuke samenwerking!
    Lijkt me heel gaaf als je zelf sokken kan breien; ik zie mij dat nog even niet doen...
    Veel plezier verder samen, liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen