dinsdag 8 september 2015

Dol op dahlia's

Het begon allemaal twee jaar geleden in het voorjaar...een buurvrouw vroeg of ik dahlia knollen van haar wilde want ze had er teveel. Ik dacht dat is aardig en zei ja. Dus ik die knollen geplant. Toen ben ik er eens over gaan lezen en kwam erachter dat je die knollen weer uit de grond moet halen voor de winter. Wat een gedoe...dacht ik. Maar heb het toch gedaan. Vorig jaar weer de knollen geplant op plaatsen waar je e er ook weer makkelijk uit kan halen. Eigenlijk helemaal niet zoveel werk, en ze bloeien super lang! Daarnaast vermeerderen ze zichzelf. Dit jaar kreeg ik nog wat nieuwe soorten van de buurvrouw en kocht ik zelf ook nog een paar soorten. Ik geloof dat ik besmet ben met het dahlia virus....
Hier wat foto's van de favorieten van mij:
 Op de vaas zijn ze ook prachtig, de hele zomer heb ik er al plezier van!



De meeste dahlia's heb ik dit jaar aan de rand van de moestuin staan maar deze staat in een grote pot bij de voordeur. Dat werkt ook erg goed!

 Dit is een van mijn zelf gekochte aanwinsten. Ik vind ze super mooi dat het paarse blad en de eenvoudige bloem!


Doordat de knollen zich vermeerderen kan ik ook weer wat van mijn nieuwe soorten geven aan de buurvrouw. Ook heb ik vorig jaar wat knollen aan mijn schoonmoeder gegeven dus die heeft nu ook dahlia's op haar balkon in potten. Super leuk toch!

Fijne dag allemaal 

Groetjes Titi

7 opmerkingen:

  1. Ik vind dahlia's ook helemaal geweldig. Ik had ze voor het eerst gepoot maar de slakken hebben ze tot de grond toe op gegeten! Grrrr. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja helaas zijn de slakken er ook dol op....jammer hoor. Bij mij waren er ook een paar opgegeten maar die doen toch nog hard hun best voor een comeback!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn er toch veel soorten hè?
    Het lijkt mij ook altijd zo'n gedoe met die bollen, maar als ik jou zo hoor is het misschien toch wel de moeite waard... :-).
    Ik geloof inderdaad dat jij besmet bent met het dahlia virus!
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Miriam, het is ook wel een beetje werk om die bollen er weer uit te halen. Ik zet ze dan ook niet in het stuk tuin met alle vast planten, dat scheelt!

      Verwijderen
  4. Prachtig! En wat leuk om elkaar te besmetten met het dahlia virus!! Hihi!
    Leuk- ze staan ook op mijn verlanglijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor! en leuk dat ze weer doorgegeven worden, zo bloeien er steeds weer van die mooie dahlia's

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb dit jaar ook voor het eerst dahlias gehad op de tuin, prachtig he, ze komen volgend jaar zeker weer!

    BeantwoordenVerwijderen